Tuesday 25 October 2011

keluarga bahagia ^^

assalamualaikum w.b.t



kali nie rasa nak bercerita tntg keluarga pulak la. Saya ada keluarga yang sangat bahagIa. walaupun keLuarga kami tidaklah seramai mana hanya 5org ahli keluarga tapi kami senang dengan kehidupan kami.Bercerita tntg ayah saya.Ayah saya seorang yg agak tegas dlm mendidik anak2nya. dIa amat menitikberatkan soal pndidikan dan keselamatan anak2. aPa saja yg kaMi lakukan dan ingin lakukan haruslah diketahui oleh ayah.Ayah cukup pantang kalau anak2 buat salah. Saya ingat lagi. Waktu saya di tingkatan3, saya pernah dipukul.Maklumlah waktu tu jiwa muda seperti remaja2 yg lain ingin juga rasa bercinta.  bila tiba bab solat,ayah cukup pantang kalau ahli keluarganya melengah-lengahkan solat. Itulah ayah saya,seorang yg tegas dan bertanggungjwb orgnya.
Mama,dia lah ibu yg saya sanjung. Dia lah yg mengandung,melahirkan dan membesarkan saya selama ini.Mama adakalanya tegas tp tegas mama ada masa dan ketikanya.Mama seorang yg penyayang dan mengambil berat.Ada masalah pada mama la tempat aku mengadu dan berkongsi cerita.Mama seorang pendengar yg setia.
saya ada 2org adik. Adik lelaki saya skrg menuntut di tingkatan2 di sekolah menengah taman jelutong dlm aliran arab.Bila bercerita tntg adk lelaki saya nie,biasalah. kalau x bergaduh,x sahla hari2 kami.Ada masanya baik,ada masanya bergaduh.Gitu lah kehidupan kami adik beradik.
Adik saya yg bongsu,darjah2 sekolah st Anne's Convent.Adik bongsu nie manja sikit.Maklumlah dia yg paling kecil. Pantang kalau salah ckp sikit ja,mudah ja dia na merajuk.Alahai... adikku~


Inilah ceritera keluarga saya.

Saya sayang keluarga saya! ^_^







No comments:

Post a Comment